Kyle Hanagami & Tokyo

Denna vecka har varit full av massa klasser som man bara har längtat till, många av favoritlärarna har haft extra klasser & sen har det varit några gästlärare. Några utav dessa var Kyle Hanagami & Tokyo (tog dock Kyle förra veckan också)
 
Kyle Hanagami har verkligen blivit en av mina favoriter, på bara två klasser. Jag gillar att han är jordnära och inte kör på "riktig tung hiphop". Han gjorde koreografier till bland annat Ed Sheeran's - Kiss me och Give me love, där han blandade mjuka och hårda rörelser så det fortfarande var hiphop men med en helt annan känsla och inte bara "yeeah swaaag". Alla steg och rörelser hade verkligen en mening och en tanke bakom sig.
 
Kyle gav mig verkligen ny motivation & inspiration till hiphop, då jag har haft en liten "down period" inom den stilen, (varit extra taggad på contemporary). Jag önskade bara att han kunde stanna kvar i NYC liiite längre så man fick ta fler klasser med han, men tyvärr är han en populär snubbe och ska resa jorden runt och undervisa. (Stalkar på twitter/instagram ofc, haha!) Men jag lovar, det var inte sista gången jag tog klass för han! :)
 
Tokyo's klass var lite speciell.. jag var lite rädd inför denna klassen då man har sett massa videos, (speciellt på Mollee Grey som hoppar och slänger benen åt både höger & vänster, ) och visste inte riktigt vad som väntade en.
Tokyo var väldig "skön snubbe" och pratade extremt mycket. Det gick så långt att jag tänkte "men hallåååå, ska vi dansa någon gång" och kollade på klockan flera gånger. Så det var lite töligt faktiskt, men dansen var faktiskt ganska kul, dock mycket improvisation och mycket ben och hopp, men det är något man behöver träna på så det var faktiskt bra!
Så ja, Tokyo's klass var bra, kul att äntligen få hoppa och kasta upp benen lite & utmanande, men inte "jätte wooow" som jag trodde först. Men Tokyo ska komma tillbaka om två veckor igen så ska ge det en ny chans då också tänkte jag :)
 Här är en liten video på Kyle Hanagami, (vi gjorde inte denna koreografin dock)
 

Kommentarer
Postat av: Paulie

Älskar Kyle Hanagami! han e så cool... åhhh e så taggad på bdc nu!! :O

2013-03-10 @ 13:02:19
URL: http://paulinathomas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0