En månad senare.. Julfirande i NYC!

Varför inte skriva om hur julen & det nya året firades här i nyc, sisådär en månad senare..Haha!
Ber om ursäkt, igen, för kass uppdatering men jag har haft besök av mina nära och kära i totalt 5 veckor och det sista man vill göra då är att sätta sig och skriva på bloggen! Man vill ta vara på tiden så mycket som möjligt :) 
 
Men vi skruvar tillbaka tiden en månad bakåt...
 
Mina föräldrar, syster och hennes pojkvän kom dagen innan julafton och jag var såååå uppspelt och glad över att de skulle komma. Som jag hade saknat dom. Jag & Jonathan åkte till flygplatsen för att möta upp dom och när jag såg dom komma från deras gate så rusade jag direkt mot dom och det blev ett kramkalas minsann. Jag blev så glad och lycklig i hela själen att jag såklart började gråta. 
 
Känslan att ha min familj här var lite overklig, (kändes dock att någon saknades hela tiden, kära mimmikrull<3)
Jag har aldrig varit ifrån min familj så länge och att få ha dom här var otroligt skönt.
En lättnad på sätt o vis.
 
Vi gick o la oss ganska tidigt, eftersom dem var ganska trötta efter resandet och kom fram ganska sent.
Plus att de var ju trots allt dagen innan julafton ;)

Julafton

Jag & mina roomies bestämde dagen innan julafton att vi måste försöka få ihop en julmiddag. Vi hade bjudit både min & Heidis familj till vår lägenhet och vi ville försöka få ihop något juligt. Det går ju inte att inte käka hamburgare & pommes på julafton?! Så vi planerade lite vad vi skulle försöka få ihop, som bland annat; köttbullar, potatisgratäng(alla gillar ju inte Jansons;), rödbetssallad, ägghalvor, julbröd och sen försöka hitta en julskinka. 
 
Jag & Jonathan tog på oss att vi skulle åka och handla medan Dessie&Heidi fick städa och göra de lite juligt i vår lägenhet. Vi bestämde oss för att först möta upp min lilla familj som ville ta en liten promenad i Central Park och sedan fortsatte vi upp mot Trader Joe´s där julhandlingen skulle ske. 
 
Och om vi lyckdes få ihop ett julbord!
Det var riktigt bra gjort med tanke på att det inte alls är samma traditioner när det gäller mat/råvaror här USA som i Sverige. Vi hittade till och med en julskinka och det mest imponerande av allt var nog att Jonte lyckdes göra en HEMMAGJORD rödbetssallad... de ni! ;)
 
Riktigt stolta var vi över att vi lyckades få ihop ett litet julbord som vi bjöd våra föräldrar på. Inte riktigt som hemma men nästan, och man fick otroligt mycket julkänslor. Med julmat, julmusik, polkagrisar, julpynt, ljusstake och tomtar. Närmare svensk jul änså kunde vi nog inte komma! ;)

Efter att vi käkat oss mätta på julmat bestämde vi oss för att gå ut och ta en drink på Applebee´s, det var trots allt väldigt trångt i vår lilla tvåa med 10 pers så lite mer space behövdes.

Efter drinken gick vi alla hem och sussa så sött.
Det var en lyckad julafton här i NYC. 
Det var en lugn & annorlunda jul, ingen jäkla julstress med paket hit & dit vilket var otroligt skönt!
Jag hade dessutom redan fått den finaste julklappen, vilket var att få ha min familj här. :)

Och det är ju just det julen handlar om...att få vara med sina nära&kära. Right? ;)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0