Sightseeing dagar med familjen

Familjen anlände som sagt den 23:e December och jag har ju redan skrivit hur vår lilla julafton var, så tänkte ta det från den 25:e december ;)

25:e December:
Dagen efter julafton så hade Pappa och Marcus biljetter till en basket match ute i Brooklyn tror jag att det var. Så då bestämde sig Mami, Linnéa och jag att tralla ner till Greenwich Village där de fick se både Sarah Jessica Parkers hus och Carries trappa från Sex and the City.
Efter det så käkade vi på en jättemysig restaurant och sen gick vidare mot Meatpacking District. Senare på kvällen mötte vi upp Papi och Marcus för att sen gå till en Irish Pub och bara sitta och tjöta.  
Mami i Greenwich Village, där vi hittade en svensk liten restaurant ;)
 
26:e December
Denna dagen gjorde vi inte något jättespeciellt. Vi gick på 5th avenue för lite shopping och bara se alla fancy affärer. Detta tog ganska mycket tid, så på kvällen drog vi till en restaurant som hette Bond 54, där vi även mötte upp mina roomies och Heidis mamma & pojkvän. 
 
27:e December- Willowbrook 
En dag som denna blev det shopping i New Jersey på ett ställe som heter Willowbrook. Detta shoppingcenter var utan tax, så där hittade man lite smått & gått. Vi gick runt där i nästan 7 timmar, så på väg tillbaka till New York var man gaaanska trötter. Men trots det så tog man ändå en klass på kvällen och min kära familj kom och kollade en sväng! :)
 
28:e December
Detta var en ganska fullspäckad dag. 
Vi hann med både Brooklyn Bridge, Fulton Landing & shopping i SoHo. 
Senare på kvällen var vi bjudna till Marcus släktingar, som bor i New Jersey. Där bjöds det på en riktigt amerikansk julmiddag och det var sååå otroligt gott. Det var riktig sån maffig kalkon, riktigt amerikanskt mos och massa annat. Riktigt mysigt var det iaf :)





29:e December - Broadway show
Detta var en lite spontandag. Vi bestämde tidigt på morgonen att vi ville se en Broadway show. Så mamma ställde sig i kön till biljetterförsäljningen på morgonen så mötte jag upp henne efter min dansklass och när vi väl kom fram verkade det inte finnas biljetter till så många shower. Men till slut bestämde vi oss för "Evita" och ett extra plus med denna musikalen var att det var Ricky Martin som hade huvudrollen ;)

Evita var förvånandsvärt bra måste jag säga. Hade inga större förväntningar eftersom jag inte hört talas som den förut men den var riktigt bra. Mycket sevärd ;)

30:e December
Efter en riktgt bra show som var dagen innan så blev det ännu mer shopping till Macy´s och Victoria´s Secret där det blev lite presentköp och lite annat. Sen tog jag även klass då la familia kom och kollade :)

31 December - 1 Januari
Under själva nyårsdagen så var vi och käkade hela gänget (familjen och roomies) på Five Napkin Burger. Efter det blev det lite småköp och förbereda inför kvällens bravader. 
Den 1 Januari var det dags för familjen att packa ihop och åka tillbaka till Sverige. Men trots det hann vi med att åka upp i Rockefeller. Det var riktigt fint att avsluta dessa dagarna med det måste jag säga.

 
Sorligt att säga hej då till min kära familj... men jag hade turen att min kära pojkvän skulle komma, bara några dagar efter att familjen hade åkt hem. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0