Springtur i Central Park & Bullbak hos Ms.Hedvall

 
I söndags tog jag & Desiré en joggingtur i Central Park. Visst, vi tränar mycket i skolan men de blir mest styrka och inte jättemycket konditionsträning.  Dock var det svinkallt ute så vi fick ta på oss lager med kläder och vi hade inga vantar men då kom vi på en briljanta idéen med att ta strumpor på händerna...funkar precis lika bra som tumvantar ;)

Det var riktigt skönt med en joggingtur, (och självklart hittade vi en två backar att köra intervaller i, haha) och gud vad bra jag mådde efteråt. Frisk luft och man känner sig liksom "ren" i kroppen efter att ha sprungit. Gör gött!
Många tycker att vara ute och springa är svintråkigt (kanske för att det är JOBBIGT), och ja det är det.. men det är något jag måste få göra i vardagen. Det är lite som terapi för mig och jag blir som en ko på ett kosläpp, haha! Helt lycklig! ;) och vilken känsla det var att få springa i Central Park, de höga byggnaderna som sträckte sig över träden..där kommer jag garanterat springa fler gånger! :)
 
Efter detta gjorde vi lite styrkeövningar hemma i lägenheten och drog sen vidare till hopp&snurr-klass på skolan för första gången. Riktigt kul faktiskt! Göra massa olika kombinationer med snurrar och hopp :)
 
Senare på kvällen drog vi till Emelie till hennes underbart fina lägenhet i Harlem.
Vi hade planerat  mys med lite "tapas" och göra riktiga kanelbullar. Dock finns det ingen riktig jäst här i staterna plus att det är gasugn överallt, vilket försvårade bakandet. Därför fick vi använda bakpulver istället, och då blev bullar ganska hårda, plus att dem första bullarna vi gjorde blev totalbrända pga gasugnen och den andra formen vi gjorde var halvfärdiga eftersom vi tog ut dom för tidigt. Men det var hur mysigt som helst och det luktade iaf riktiga kanelbullar.. vi ska göra ett nytt försök igen någon dag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0