"Party with Aussie friends och lösgodis"- helg

Helgen var helt fantastiskt bra måste jag säga.
På fredagen drog vi ner till några av våra klasskamrater som heter Kate och Elise. Det blev en riktigt grym kväll! 
Vi började i deras lägenhet, där var det var vi svenskar och några bekanta till Kate från Australien, som var hur trevliga som helst.  Sedan drog vi vidare till en klubb där det var utsikt över New Jersey plus massa höga byggnader. 
Det var så sjuuukt fint & riktigt bra klubb, plus att de spelade Swedish House Maffia nästan hela kvällen.
extra poäng ;)
 
 
På lördagen var jag och Dessie så sjukt sugna på svenskt godis, och ville bara ta det lugnt och titta på Disney film... (något som har blivit en tradition här på w 51 st, en disney film/vecka!) 
Denna gång var de Aladdin som stod på schemat
 
Jag och min godiskompanjon drog ner mot West Village och letade efter den omtalade godisaffären...
vilket var lättare sagt än gjort. Men efter att både använt navigatorn på mobilen och frågat människor på gatan så hittade vi äntligen "Sockerbit", som affären så gulligt hette, och lyckan var total!! Vi skuttade in och skrek av lycka... SVENSKT LÖSGODIS, saft och marabou! Jag gillar verkligen USA, men inget i världen slår detta underbara lösgodis! Dock var det väldigt dyrt men oj vad man njöt! 
 
Dit lär man få gå fler gånger om man ska överleva dessa månader som är kvar...
Japp, är man godisgris så är man ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0