Lördag 22 september- mus i vårt hus

Idag vaknade jag 5.30 av att det prasslade i en utav våra påsar med chips och godis i. Eftersom jag var så förbannat trött så tänkte jag inte så mkt på det först... men efter att jag hörde massa andra konstiga ljud som små pip och smaskande så hoppade jag upp och nästan satte mig på Desiré. "DET ÄR NÅGOT I PÅSEN!!"
Vi tände alla lampor och sökte igenom påsen och väskorna som låg brevid, men hittade inget. Det var inte förrän  Dessie kastade tillbaka sin lilla väska som vi såg den lilla jäveln... EN JÄKLA MUS I VÅRT HOTELLRUM!!
Så jäkla äckligt, jag ville bara spy!
 
Jonte och Dessie sprang ner till reception och förklarade vad som hade hänt. Då kom de en hjälpsam man och försökte hitta vart musen kunde ha kommit in ifrån (eftersom vi vägrade gå ner från våra sängar typ). Men han hittade inget och han bad så mkt om ursäkt för allt och vi försökte sova... haha lättare sagt än gjort kan man väll säga.
 
När vi vaknade sen igen, och vi bestämde oss för att checka ut hotellet direkt, men då säger receptionisten att vi är tvungna att betala 75dollar för att vi ville checka ut en natt tidigare?!?! haha vilken service när vi precis har haft en mus som har käkat på vårt godis som vi för övrigt hade ätit upp!! 
Nä usch, så vi bestämde att inte checka ut, och istället sova på vår nya fina o fräscha lägenheten som vi hade fått mycket bättre pris på. Så vi tog taxi iväg till vår lägenhet och började göra lite hemma. 
 
Vi började packa upp, och kollade runt i lägenhetshuset och tog hissen ända upp till takvåningen....
och det var den sjuuuuukaste utsikten över Manhattan!!! Vi ser ljuset från Times Square och massa höghus överallt. Helt sjukt. Där kommer vi hänga mkt tror jag :)
 
Så nu äntligen har vi lägenhet och vi checkade ut från hotellet på söndagen.
Nu kan man börja leva lite mer :)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Såå kul att läsa om ditt äventyr Sofie! Hoppas du har det supermegabra!! :) <3

2012-09-28 @ 00:23:00
URL: http://mimmilepp.blogg.se
Postat av: Paulie

Hur hittade ni läenheten? :)
Jag ska själv till BDC i augusti med en vän och vi har ingen aning om hur man hittar bostad i N.Y. haha
Kram!

2013-03-10 @ 12:29:18
URL: http://paulinathomas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0