Torsdag, placement klass

Igår var det placement, addition, för vilken klass och stil man ska gå.
Det gick rätt okej, diagonalerna och jazzen var inga konstigheter och var saker man var ganska van vid att göra (förutom grand jeté BAKÅT?!)
Sen skulle vi ha hiphop, ganska TUNG hiphop som jag inte alls är van vid. Det gick väl inte lika bra som jazzen men man kämpade på ändå. Fake it until you make it, som man brukar säga ;)

Tjejen som bedömde mig och två andra svenskor var jättesöt och hade väldigt bra saker som jag verkligen ska förbättra och tänka på. Bland annat att jag ska attackera mer i hiphopen och inte var så mjuk i mina rörelser samt att jag bör tänka på hur jag uttrycker mig när läraren lär ut. Jag får lite av ett "stone-face" för att jag koncentrerar mig alldeles för mycket och det kan tas som att jag inte alls är närvarande, vilket jag aldrig tänkt på förut.
Detta är en ganska viktig del i dansen, att man utstrålar att man är intresserad och att läraren känner att man verkligen vill satsa. Skit bra grejer jag ska ta med mig under den här utbildningen.
 
Sen fick jag även bra kritik också. Hon sa att min teknik var kanon och att jag borde ta Intermediate balett (!) och att hon blev chockad när jag berättade att jag bara hade tagit Basic balett här på BDC.
Detta blev jag jätteglad över att höra eftersom jag inte har dansat balett på över ett år och var rädd att jag hade tappat allt helt o hållet. Skönt att veta att det ändå finns kvar!
 
Nu känns det gött att ha den delen överstökat iaf, nästa vecka är det bara att dansa som bara den och testa massa olika lärare! :)
 

Kommentarer
Postat av: Lena

ååå vad kul...ja du vet vad jag säger...TROOOOOO...Kan tänka mig vad de menar med stoneface. Älskar och saknar Dig..men vet att Du lever din dröm//puzz från mor

2012-10-06 @ 20:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0