Skolan har börjat! (och mera kändisar)

Äntligen har skolan börjat på riktigt!
 
Idag träffades alla ISVP studenter för en tidig frukost och hade möte för att gå igenom regler & annat viktigt med  programmet samt hämta ut våra danskort (Där man stämplar in alla lektioner man tar). Mötet började kl.8.00 och slutade vid 12.00. Direkt efter detta skrev jag in mig på två klasser, Mousset i contemporary och Murakami i street jazz.
 
Klasserna var grymma... men det är fortfarande lite segt att snappa upp koreografi och göra rätt direkt (som nästan alla dansare gör här) då man lär sig nästan en hel koreografi på 1,5 timmes lektion. Detta är inte min hjärna riktigt van vid än eftersom jag mest har undervisat de senaste åren men det kommer väl förhoppningsvis :)
 
Annars har vi tagit det lugnt här på 51 street. Igår blev det shopping i SoHo, då det blev både ett par Dr.Martens och ett par underbara Jeffrey Campbell skor. Dessa TVÅ par kostar lika mycket ihop som vad ETT par kostar i Sverige. Helt stört! Detta är farligt för mig känner jag! Men oj vilka underbara skor. 
 
 

 
Sen var det en annan ganska cool grej som hände här om dagen som jag inte har berättat.
Vi var inne i en matbutik i närheten av vår lägenhet. Efter vi hade handlat så behövde vi ta ut pengar så vi stannade tilll vid en mini-bank precis brevid kassan för att ta ut lite dollar...
 
Så kommer det in en man som både Jonte och Heidi kände igen, som såg lite väl skum o läskig ut och då såg vi till slut att det var skådespelaren John C. McGinley som spelar Dr. Cox, i serien The Scrubs!
Så vi bestämde att stå och vänta vid utgången för att kanske få en liten bild med han. (sånt tillfälle får man ju inte missa ;) )
När han väl kom o gick förbi haffade Heidi honom frågade:
Heidi: "Excuse me..."
McGinley: "Yes baby.."
Heidi: "Can we take a picture with you?"
McGinley: "No you can't..." 
Och sen vinglade han förbi oss och ut i affären. Hahaha jättekonstigt situation och när vi stod där precis framför honom så såg vi att ögonen var rödsprängda till max och kunde inte riktigt fästa blicken på oss.
Så antingen var han jäkligt full eller så var han full på någonting annat.... :P

Detta var ju ganska coolt ändå, att en sån kändis är i samma matbutik som oss. ;)
 
Känner ni igen honom? 

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Så häftigt! Detta är rena kvällsnöjet innan man lägger sig! Du verkar ha det s bra :D <3

2012-10-03 @ 00:41:45
URL: http://mimmilepp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0