Pröva på veckan

Denna vecka är lite "pröva på vecka" på BDC.
Eftersom jag tog ganska mycket contemporary och jazz förra veckan och vet på ett ungefär vilka lärare jag vill ha inom den stilen så försöker jag ta så mycket street & hiphop som jag bara kan den här veckan för att veta exakt vilka lärare som passar mig bäst.
(Dock måste man ta 2 balett samt en masterclass, alltså blir det 9 stycken dansklasser jag får välja fritt )
 
Än så länge har jag tagit en balett med Hochman, hiphop med Eric. J, hiphop med Ms Vee, hiphop med Eric. S ( var vikarie för Luam som jag egentligen ville ta) street jazz/funk med Q och contemporary med Calen Kurka. 
 
Sen hade vi en Masterclass imorse med en före detta rytmisk gymnast som skulle hålla en lektion i stretch...trodde vi.
Herregud, det var så mycket mer än bara stretch kan jag lova. Detta var kl.9.00 på morgonen, alltså var man lite seg och stel efter veckans lektioner, och det första vi börjar med är typ flera "höga knän -hopp" plus halva spagathopp på stället och bytte ben varje gång.
 
Sen gjorde vi styrkeövningar samtidigt som vi var i en stretch...jättesvårt att förklara men det var sjukt jobbigt. 
Plus att vi övertänjde och stretchade ryggen väldigt mycket och alla vet ju att det där med stretcha ryggen är ju min specialitet...*host* Men jag kämpade på och min rygg såg väll ut lite mer ut som ett "C" i överkroppen än ett "J". haha! Men hon gav oss jättebra övningar för att stärka magen, stretchövningar till överkroppen plus MAAAASSA andra bra stretchövningar jag ska köra framöver.
 
Denna klassen blev jag helt slutkörd av, så det kändes riktigt ordentligt under de andra två lektionerna jag hade senare under dagen, vad trött jag faktiskt var i musklerna. Som tur var så slutade jag ganska tidigt, 16.30, så jag har bara tagit den lugnt nu ett tag och har fått några timmar själv här i lägenheten vilket har varit riktigt skönt 
 
Imorgon är det balett och jazz som står på schemat. 
Har tyvärr blivit förskyld (sådär lagomt till skolan börjar jag vet,) och får nog hålla mig till tolv klasser denna vecka. Annars hade jag tagit fler...så många,många, många fler!
 

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Låter som du har det kanon Snullisen!:)

2012-10-11 @ 19:21:51
Postat av: Rebecca bly

Hej Sofie! Vad kul att läsa din blogg :D kan du inte skriva ett inlägg eller lägga ut bilder på de stretchövningarna ni fick lära er? Vore jättekul att få lite inspiration. Krama Älex och Helle från mig! Kram

2012-10-24 @ 22:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0