Jag är frälst!

Idag var det andra dagen på skolan. På förmiddagen var det dags för en självförsvarskurs med olika tips och övningar som kan använda om man blir attackerad av någon, blir förföljd eller liknande. Riktigt kul ändå, och man fick tillfälle att umgås med lite fler ifrån klassen. Dock är det så många med i år, nästan 100 stycken, så vi var tvungna att vara i två olika grupper så man har träffat halva klassen iaf. :)

Självförsvarskursen började kl. 8.00 och slutade vid 11.00. Efter detta signade jag in för en lektion med Tracie Stanfield (som hade vikarie) och en lektion som hette Michay Petronelli.
Tracie Stanfields lektion var det en som hette Daniel tror jag, hans lektion var lite annorlunda då man gjorde massa övningar med andningen och hela hans dans handlade om att använda, nästan överdriven andning, under hela koreografin på ett sätt jag aldrig har tänkt på förut. Som sagt, annorlunda men otroligt lärorik. 
 
Lektionen med Mishay Petronelli var...UNDERBAR!! Waaaaah! Hon som lärare var så mysig och varm, log hela tiden och gav så bra tips och gick igenom allt så jäkla bra! Koreografin var grym och jag bara älskar hennes stil. Det var helt klart den bästa lektionen jag har tagit denna veckan. Tiden gick så snabbt, man ville aldrig att det skulle ta slut!
Henne kommer jag helt klart ta fler gånger! Åååååhå, det är just sånt här som gör att man ÄLSKAR att dansa!!
 
Här kommer en video från en annan lektion, Mishay är hon blonda till höger. 
(T.o.m när hon dansar så lyser hon! Älskar't!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0