Cat Cogliandro

Idag tog jag det lite lugnt med klasser eftersom jag kände både i halsen och lite i öronen... (?)
Men sen bestämde jag mig för att ta en contemporary klass med Cogliandro som var vikarie för Petronelli som började kl.20.00 på kvällen.
 
Men i vilket fall var det så JÄKLA BRA!!! Jag vet att jag har skrivit att jag blev helt frälst av Petronelli, och det är jag fortfarande, men Cogliandro hade en dans och sånt bra budskap till alla oss "beginners" att man bara älskade henne....
Att det handlar inte om att vara bäst, att man inte ska bry sig om vad alla andra tycker och tror om en.
Dansen vi körde idag handlade om att uttrycka sig på sitt sätt och vi alla i det rummet, just då, pratar samma språk och är där för att berätta vår historia. 
 
Cogliandro var så entusiastisk under hela lektionen samtidigt som hon var så engagerad i varje dansare och försökte puscha oss att gå lite längre varje gång. Så engagerad att både hon och hennes assistenter stod precis bakom en, tog tag i en, drog tag i armarna...... det är så svårt att förklara hur grym den här lektionen faktiskt var eftersom det var så mycket som gjorde att man blev så berörd och så känslomässig.
 
Cogliandro var så engagerad, hade så bra budskap och att det var så var fin koreografi så blev man så rörd till tårar både under och efter lektionen. Efteråt hade hade jag en känsla i kroppen som jag aldrig har haft efter en lektion någon gång. Man var typ tom fast ändå helt full av känslor. Jättekonstigt men en otrolig känsla. 
 
Nu blev det väldigt djupt
men det var en grym lektion på många sätt.
Det är just det här dans ska handla om! :)
 
 
Denna låten körde vi till idag... fantastiskt fin!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Ååå vad rätt det känns när du skriver...jag tror att du äntligen kommer att " få det ur kroppen " det som finns inom dig. Håll inte igen...släpp loss det som Du menar med din kropp och dans...love u <3

2012-10-12 @ 16:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0