"Utan bensin funkar inte bilen"

snacka om vilken ändring under en natt... igår var jag nämligen iväg och körde igenom singel, vilket jag inte hade gjort på cirka 1.5vecka och som jag kämpade och slet, och mitt hopp om att lyckas på tävlingen var helt väck. Jag ville stryka mig, bara sitta och kolla på tävlingen.. för att vara med var ju heeelt galet. Fick prestationsångest och panikångest samtidigt tror jag, svårt att andas, grinade och skakade och hela det köret. Det var hemskt...

Men idag, när jag och pappa var iväg och jag körde igenom dansen så tänkte jag, fan jag kan det här! Och om det går åt helvete så skitsam, jag gör det för att det är kul!! Inte för någon annans skull, utan för min! Mina nya snurrar satt, splitthoppen likaså och jag kände mig starkare än dagen innan.

Och nu i efterhand när man tänker på vad som gick snett under torsdagen var det ganska självklart varför jag var på det humöret som jag var på och varför jag fullständigt bröt ihop... jag hade sovit och ätit dåligt!!
Under torsdagen hade jag gått upp relativit tidigt och gjort ganska mycket under en dag och heelt glömt bort att äta. Utan det jag hade käkat var lite flingor och yogurt... och det trodde jag att jag kunde prestera något bra utav?! Nej, mat och sömn är viktigare än vad man tror, dels för den fysiska delen men också den psykiska. Se bara vilket jävla psyk jag blev under en träning och jag presterade inte bra heller.

Men idag sov jag ut riktigt ordentligt och sen käkade jag en ordentlig frukost och middag i lagom tid innan träningen och man mår så mycket bättre under träningen också, och framför allt orkar man så mycket mer.
Så idag är jag supertaggad inför tävlingen och känner mig stark.






Haha väldigt vad jag har börjat bloggat igen...




Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag hoppas det går suuperbra för dig imorgon, älskar verkligen din stil och du äger på att dansa, låt inte Carro vinna nu ;) haha

2010-03-12 @ 20:28:47
URL: http://angeeliicaa.blogg.se/
Postat av: Josephine

Go Sofie :) du är en av sverigies bästa dansare, alla har dåliga dagar/tävlingar ibland, låt fasiken inte det stoppa dig! :)



beundrar dig ngt oerhört vännen :)



btw, grattis till guldet! :D

2010-03-15 @ 12:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0