danshelg

ännu en helg med massa dans. I fredags åkte jag direkt till åmål för att hjälpa till och förbereda inför tävlingen som skulle vara under lördagen, då det skulle vara regionstävling i disco och rikstävling i street. Så under lördagen skulle jag inte tävla utan bara vara värdinna/värdinnaansvarig

Tävlingen rullade på bra och jag hade faktiskt någorlunda koll, belive it or not! Men med duktiga värdinnor så funkade det superbra! ;) Efter tävlingen var det dags att plocka undan och städa gympahallen, då skulle jag och johanna bära bort ett bord som skulle vara ute i cafeterian.. och ni tror inte att jag lyckas klämma min stackars tumme mellan dörrkarmen och bordet, och det gjorde nått så fruktansvärt ont så jag började hoppa runt och svära som en tok(bland massa smådansare och barn). Och idag, måndag, har jag fortfarande ont och funderar på om jag skadade min tumme något allvarligt. Får kolla upp detta tror jag ;P haha

På söndag var det dags att jobba lite, showcompagniet vid tolv och sedan skulle jag vikariera för Sofia på några discogrupper, dels för att hon var sliten efter gårdagen och dels för att jag behöver träna lite att discogrupper eftersom jag planerar att ta medlemskapet i sommar :)
Först var det disco diamond, och där kan jag loooova att jag körde hårt med dom men som dom kämpade! Lika så med disco jet, vissa blev ju till och med illamående och skakiga, men det är så det ska vara! ;)
Det var verkligen skitkul att ha discogrupper och förhoppningsvis kan jag ha det i höst, väldigt sugen att ta medlemskapet nu. Längtar faktiskt! :D
Sen blir man ännu mer taggad att ta det när man får positiva kommentarer från både dansare och föräldrar! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0