Workshop och möte!

I söndags var det terminens första lilla möte. Vi gick igenom alla möjliga sorters grejer som är viktigt att komma ihåg och ta med sig under terminens gång. Blev en aning stressad med danserna som ska göras, har tre låtar som ska vara ungefär 2.30 långa, och jag har inte ens börjat. 
Så när jag hörde att både jennifer och emma hade börjat med sina danser växte paniken och stressen i mig.
Så direkt när jag kom hem efter mötet så började jag lyssna på låtar riktigt ordentligt och började fundera på hur jag ville ha dem, och allt eftersom fick jag ideér. Började med en utav de lugna danserna och kom en liten bit på vägen, och det känns faktiskt riktigt bra!

Efter cirka 2timmars koreografitänkande och dansande så gick jag och la mig, vilket inte var så himla lätt...
som alla andra kvällar så lyssnade jag på iPoden för att bli riktigt avslappnad men när dom låtarna som jag ska ha till showcompagniet ekade i lurarna så kunde jag inte sova. De ploppade upp steg och ideér som jag var tvungen att skriva upp. Tog låtarna om, om, och om igen och jag skrev upp varje steg som jag ville ha med och detta gjorde att jag inte somnade fören vid halv fyra. haha!

Igår, måndag följde jag med pappa och emelie till karlstad. Emelie skulle nämligen ta bussen tillbaka till örebro eftersom hon börjar skolan snart igen.
Efter att ha lämnat emelie vid stationen åkte vi till lägenheten och kolla läget. Jag hade även fått mitt brev från halebop och har alltså fått mitt nya nummer, känns skitgött att ha abonnemang nu istället för kontantkort faktiskt. Billigt och bra var det också så jag klagar inte :)

Runt klockan 15.00 var det workshop som gällde och denna gång var det James Simonsson som höll i den. Måste säga att den killen kan sin sak, han gör himla roliga danser och koreografier samtidigt som han lägger ner så mycket energi och hela sitt hjärta i de han gör. Beundrar den människan verkligen. :)


foto: Jon Brodén


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0