09-10-07..jävla busschaufför!

Soft dag i skolan faktiskt, började med naturkunskap och sen modernt med Cilla. Efter danslektionen är det meningen att vi ska ha improvisation, men denna onsdagen skulle vi träffa musikerna, som ska vara med på vår musikal, för att läsa igenom manuset. De blir nog bra detta, höhö!

Efter det så slutade vi och då blev det en liten fika med Nea på stan, Espresso house denna gången och inte Wayne's för en gång skull ;P Sen bar det vidare mot Åmål för träning...trodde jag iaf.

Skulle ta 17.05 tåget för att hinna med lyricalen med Sofia och komma i god tid. När jag kommer fram visar det sig att tåget har blivit ersatt med en buss.
Lite halvt stressade så springer jag till busschauffören och frågar lite snällt om det var just den som gick till åmål. Till svar får jag ; "Nej, den här bussen är full" ööööhm?
Jag blir ännu mer stressad och säger att jag måste med den, jag hade ju faktiskt en tid att passa! "Tyvärr" får jag som svar. Jag står kvar(alltså står jag fortfarande längst fram i kön) och kollar runt på folk som inte heller kommer med den bussen jag skulle med och helt plöstligt så hör jag busschauffören; "Jaa men tjenare, du ska till Grums va?" 
gubbjäveln: "Jajjemän det ska jag"
chaufförjäveln: "Ja men sätt dig här då"
Gubben går förbi mig och sätter sig till rätta, och där står jag som ett retard med höjda ögonbryn och säger inte ett smack!!  De var ju min plats :/

På grund av detta fick jag ta en senare buss vilket gjorde att jag kom försent och missade ungefär halva lektionen. Får väll skylla mig själv eftersom att jag inte sa någonting men ändå, vilken jävla busschaufför!
Gillar inte sånt, inte överhuvudtaget.. men om det händer något liknande igen, så ska jag vara förberedd och säga ifrån. Man lär sig av sina misstag folks, men detta ska inte upprepas. ;P

Kommentarer
Postat av: mimmi

hahaha men vaa!? vilken jävel,ooh vad jag hade blivit sur asså!

2009-10-08 @ 23:34:06
URL: http://mimmilepp.blogg.se/
Postat av: gunnar GK

Bra med uppdatering, =) men vilken jävla idiot chaffis, skjut honom nästa gång och sen sätt dig bakom ratten själv och kör..! bara ett litet tips. =)

2009-10-09 @ 00:06:23
Postat av: Mimmimus

Gubbstrutt!

2009-10-09 @ 22:02:41
Postat av: Lena

Ja det sa jag åxå...varningsskott men jag har redan skrivit insändare i NWT att vuxna får fasen i mig bete sig som folk mot vår framtid = ungdomar.

2009-10-12 @ 18:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0