Domare för en dag!

09-11-28
Säger bara en sak: Jag ska bli domare en dag!
Det var så himla roligt att få vara med på Sinclairs dansskolemästerskap. Trevligt mottagande av Lotta och alla andra, snälla människor och allmänt bra dag! Det var sån himla skön och härlig stämning i hallen.

Som sagt var jag nervös till en början men gick över ganska fort när jag väl hade gått in i min roll som domare. Och just då tackar jag Sofia med all genomgång med detta med koreografi, image och teknik. haha! Det var välbehövligt kan jag lova ;D
Fick dömma street och disco men också standard och latin!!! Jag var heeelt lost och visste ju inte alls hur en "riktig" tiodans-domare går efter men även det gick ju lite bättre allt efter som. Dock var det jävligt stressigt i mellan åt när man inte hann med riktigt men de gick nog bra :)

Hela dagen var rolig men lång, åkte ifrån Säffle runt halv sju och kom hem runt åtta. Kanske inte låter så farligt, men att gå en heldag i 10cm hög klackskor och stå upp inprincip hela dagen var en pina. Men som Tony sa: "Du lär dig." Dock tvivlar jag på de Tony, jag är nog ett hopplöst fall när det gäller klackskor....
Trots öma fötter och rygg så var det sjukt kul!! Ser det som en träning för framtiden... det var verkligen inte sista gången jag stod på golvet som domare. :) Riktigt bra erfarenhet! Vill göra det igen! haha.


09-11-29
1:a advent
Efter dagen igår är min rygg helt stel och öm, att gå i klackskor är tydligen värre än att träna..? De är illa!
Vaknade ganska tidigt i morse, vilket kanske inte var så konstigt eftersom jag fick både samtal och sms från glada och lite smått berusade människor mitt i natten... haha, trevligt men inte just då ;)

Övningskörde lite innan dansen och idag fick jag köra Volvon. Vilket betyder - En stor, fet bil som har alla möjliga finesser som t.ex. att ha elektrisk handbroms som sitter på vänstersidan av föraren... inte så jättebra för den som övningskör kanske.
Gick i alla fall inte så jättebra den här gången... fick bland annat mitt första kärring-stop i Åmålskorsningen! Väldigt lyckat om jag får säga det själv. Haha! Det går sakta men säkert framåt i alla fall... ;D

Resten av dagen bestod av discoträning och första adventsfika med familjen, lussebullar och julmust! Yummi.
Imorgon är det skola igen...en dag närmare efterlängtade jullovet!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart Du ska bli domare. Men håll med om att gå i klackskor en hel dag och koncentrera sig hela dagen är jobbigt. När man väl provat på domarrollen en dag så förstår man mer hur svårt det är... Lovar att man vill nita första bästa som klagar på domare - det är inte lätt ;o) Puss och korv Fia (Och Du - jag vore tacksam om Du kunde sms:a mig INNAN Du övningskör i Åmål så att jag kan hålla mig inne)

2009-12-01 @ 14:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0